Bibliotheek Goes: niet gewonnen, toch winnaar

Gepubliceerd op: 3 november 2022 13:40

Bibliotheek Oosterschelde feliciteert Bibliotheek Hoogezand met het winnen van de Beste Bibliotheek Award 2022. De winnaar werd bekend gemaakt uit een poule van vijf genomineerden waaronder de Bibliotheek Goes. De medewerkers van Bibliotheek Oosterschelde danken iedereen voor het medeleven en het stemmen.

Trots op nominatie
Directeur Robin Bierens is trots op de nominatie van Bibliotheek Goes, vestiging van Bibliotheek Oosterschelde. “Alle bibliotheken in Nederland zijn sowieso winnaars. De Bibliotheek is namelijk van iedereen en voor iedereen. En ja, in Goes hebben we dat heel mooi weergegeven in onze locatie maar vooral in onze manier van werken. Aantrekkelijke programmering, samen met partners en bewoners, een fijne ruimte waar je onder genot van een hapje en drankje kan bijpraten, studeren of gewoon lekker kan lezen. Een unieke plek in de stad!”.

Beste Bibliotheek Award
Tijdens het event bij NBD Biblion, een dienstverlenende organisatie die al ruim 50 jaar investeert in ontwikkeling binnen de sector, werd de winnaar bekend gemaakt uit een poule van vijf genomineerden. De jaarlijkse verkiezing wordt georganiseerd in samenwerking met Bibliotheekblad, het vakblad voor de bibliotheeksector in Nederland en Vlaanderen. Het eindoordeel bestaat uit de stem van een professionele jury én een publieksstem, die beiden even zwaar meewegen. De Beste Bibliotheek Award wordt uitgereikt aan de Bibliotheek die zich het beste onderscheidt in haar werkgebied.