Resultaat 11 - 19 (van 19)

• Scalda en de bibliotheken in Zeeland versterken leesmotivatie Bekijk details

4 december 2023

Maandag 27 november 2023 is door de directeuren van Scalda en de Zeeuwse Bibliotheken in Middelburg een samenwerkingsovereenkomst getekend. In deze driejarige samenwerking gaan we de leesmotivatie versterken onder de mbo-studenten en een bijdrage leveren aan de persoonlijke ontwikkeling en toekomstmogelijkheden van studenten.

• “Nu is het moment om de bieb verder te versterken!” Bekijk details

16 november 2023

De gemeente Tholen heeft op verzoek van onze Bibliotheek de specifieke uitkeringen lokale bibliotheekvoorzieningen (SPUK BIEB) aangevraagd en ontvangen. “Met dat geld gaan we een kleinere vestiging uitbreiden tot een kernvestiging. Dat betekent niet alleen dat we de collectie uitbreiden, maar ook dat we diverse activiteiten gaan aanbieden. En – heel belangrijk – we nemen professioneel personeel aan dat kan bijdragen aan de bestrijding van de laaggeletterdheid”, vertelt onze directeur Robin Bierens....

• Beter leesonderwijs en fijne plek voor lezen en leren jongeren Bekijk details

26 oktober 2023

Burgemeester en Wethouders van de gemeente Schouwen-Duiveland zijn blij met de besteding van een subsidie (gefinancierd vanuit de middelen van het Nationaal Programma Onderwijs) aan een samenwerkingsproject tussen de Stichting Bibliotheek Oosterschelde en het Pieter Zeeman Lyceum. Eén van de doelen van het project is een positieve impuls geven aan het leesplezier van de leerlingen van Pieter Zeeman, zowel op school als in de Bibliotheek in Zierikzee.

• Aan de slag met verstevigen bibliotheekwerk in Oosterschelderegio Bekijk details

8 september 2023

Bibliotheek Oosterschelde ontvangt een eenmalige specifieke uitkering van de overheid om nieuwe vestigingen te openen en bestaande bibliotheekvoorzieningen te verbeteren in de gemeente Tholen en Schouwen-Duiveland. De overheid stelt dit geld beschikbaar om de bibliotheek nu én in de toekomst voor iedereen beschikbaar en bereikbaar te laten zijn.

• Digitale tijdschriften verhuizen Bekijk details

27 februari 2023

De digitale tijdschriften gaan verhuizen. De app TijdschriftenBieb werd gemaakt om te testen of er belangstelling was om tijdschriften digitaal te lezen. Omdat hier veel interesse voor bleek te zijn, wordt het aanbod van digitale tijdschriften toegevoegd aan de online Bibliotheek. Het gevolg daarvan is dat de Tijdschriftenbieb-app op 6 maart verdwijnt. Je kunt het digitale aanbod van tijdschriften dan terugvinden in de online Bibliotheek-app.

• Bibliotheek Goes: niet gewonnen, toch winnaar Bekijk details

3 november 2022

Bibliotheek Oosterschelde feliciteert Bibliotheek Hoogezand met het winnen van de Beste Bibliotheek Award 2022. De winnaar werd bekend gemaakt uit een poule van vijf genomineerden waaronder de Bibliotheek Goes. De medewerkers van Bibliotheek Oosterschelde danken iedereen voor het medeleven en het stemmen.

• Samenwerking tussen Bibliotheek Oosterschelde en GGD Zeeland Bekijk details

18 mei 2022

Afgelopen week is de samenwerking tussen de Bibliotheek Oosterschelde en GGD Zeeland officieel bevestigd. Tijdens de Babybieb hebben Robin Bierens (Bibliotheek Oosterschelde), Joke Gaemers (GGD Zeeland), wethouder Hoek (gemeente Tholen) en wethouder Verburg (gemeente Reimerswaal) de samenwerkingsovereenkomst voor het project BoekStartcoach ondertekend.

• Bibliotheek Oosterschelde en Taalhuis Oosterschelde gecertificeerd Bekijk details

25 april 2022

Wij zijn trots dat zowel de Bibliotheek Oosterschelde als het Taalhuis Oosterschelde een officiële certificering hebben ontvangen van de Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal (CBCT). Dat betekent dat wij voor de komende 4 jaar voldoen aan de kwaliteitseisen en dat onze programma’s en diensten (voor geletterdheid) toekomstbestendig zijn.

• Gratis via de Bibliotheek: 25 computercursussen Bekijk details

7 februari 2022

Wie handiger wil worden met de computer, tablet en smartphone kan online gratis SeniorWeb-cursussen volgen. Zo kun je bijvoorbeeld beter leren e-mailen met diverse mailprogramma's, werken met Windows, Word en Excel of Whatsapp gebruiken. In de Bibliotheek of thuis. Er zijn 25 cursussen voor iedereen, jong en oud, en ook voor wie geen lid is van de Bibliotheek. Zo helpt de Bibliotheek om digitaal nog handiger te worden.

Paginanavigatie